26 Mart 2014 Çarşamba

TELEFONLA TAHSİLATTA İLETİŞİM NEDEN ÖNEMLİDİR?


TELEFONLA TAHSİLATTA İLETİŞİM NEDEN ÖNEMLİDİR


İletişim esasında öğrenilecek bir süreç olmakla beraber doğumla birlikte sürekli üstüne kattığımız bir kazanımdır. Bu kazanım ufak yaşlarda en saf haliyle oyunlar oynarken çıkar karşımıza. Çok sık duymuşsunuzdur ‘’ öğretmeni benim çocuğumun diğer çocuklarla iletişim kurmakta sorun yaşadığını söyledi’’. Bu tarz cümlelere gündelik hayatımızda çok aşinayız’’.

İletişim küçük yaşlarda karşınızdaki insanlarla kontak kurabilme, onları anlayabilme belki de en önemlisi dinleme çabası olarak tanımlanır zihnimizde. Hatta günümüzde sakin yapıdaki ya da agresif yapıda ki çocuklar bile değerlendirilirken bu dinleme yeteneği konusu gözardı edilmediğini görürüz.

Küçük yaşlardaki tahammül edebilme yeteneği yaşımız ilerledikçe daha zor bir hal alır. Büyüdükçe olmazsa olmazlarımız artar. Karşımızdakilerin bize uymayan fikirleri, davranışları artık bize daha fazla garip gelmeye başlar. İletişimi bu safhadan bizim için bir çaba olmaktan çıkar. Çünkü artık oyun oynamak için arkadaş bulmaya ihtiyacımız yoktur. Yaş ilerleyip iş hayatı denilen kendine özgü dinamikleri olan yeni hayat başlamıştır.

Tahammül bile edemediğimiz bir dolu insanla aynı ortamda çalışmak hatta iletişim kurmak yaşamın bir gerçeği haline dönüşmüştür. İletişim gücü ve seviyesi iş yerlerinde mutlu olmanızı etkileyebilecek kadar bir öneme ulaşmıştır. İşlerin farklılığı, gereksinimleri bize bazı şeyleri emreder. Örneğin çok dikkat gerektiren bir işi yapıyorsanız dikkatsiz olma lüksünüz yoktur. Tam da bu yüzden yaptığınız iş telefon üzerinden gerçekleşiyorsa ‘’ Ben iletişim kurmayı sevmiyorum ya da beceremiyorum’’ demek lüksünüz artık kalmamıştır.


İletişim, alıcı ve verici olan iki nokta arasında olabileceği gibi kalabalık gruplarla ve kişiler arasında da söz konusu olabilir. Etrafınızdaki iletişim gücü yüksek olan insanlara şöyle bir dikkatlice bakınız. Sizce onlarda dikkatiniz çeken en önemli unsur nedir? Durun ben söyleyeyim. Cevap dinleme becerilerinin yüksekliği. Demek ki etkili ve doğru iletişimin en büyük düşmanlarından biri sabırsız bir kişilik yapısıdır.



Şöyle bir karşı tez gelebilir. Ben mizaç olarak sabırsız biriyim ‘’ ne yani ben telefonla iletişimde başarısız mı olacağım?’’ bu tamamen size bağlı. Bu konuda size deneme seansları öneriyorum. Gün içerisinde özellikle aile bireylerinizle bu seansları gerçekleştirebilirsiniz. Önerim şu kendinizi cevap verme güdüsünden uzak tutarak karşınızdaki insanları konuşurken ne kadar uzun süre dinleyebildiğinizi test edin.

Haklısınız, dayanamayıp cevap vermek istediğiniz çok anlar olacak. Ama inanın bu anların zamanı sizin düşündüğünüz zamanlar değil. Sakın haklı olmayı demogoji yapıp laf salatası üretmeyle karıştırmayın. Demogoji yapanların asıl savunması fikrilerinin güçlülüğünden çok söyledikleri sözlerin kalabalıklılığıdır. Unutmayın kalabalık olmak her zaman haklı olmak demek değildir.

Telefon, iletişimin belki de en sıkıntılı safhalarındandır. Konuşurken ne ile, hangi durumlarla ya da hangi psikoloji ile karşı karşıya olduğunuzu bilmeniz kolay değildir. Yüz yüze iletişimde yaptığımız hataların çok kısa zamanda telafi etme şansımız her zaman vardır. Bir gülümsemeniz bile bizi başlangıca döndürebilir. Ancak telefonla iletişimde yapılan en küçük hatanın giderilmesi dakikalar alır hatta bir çuval incir birkaç söylenmemesi gereken kelimeden dolayı berbat edilir. Bu yüzden kelimeler cımbızla seçilmeli konuşurken kapılar ardına kadar açık tutulmalıdır.

Tahsilat süreçleri iletişimin çok zor kurulduğu süreçlerdir. Ama inanın iletişimi kurabildiğiniz anda zor olarak tanımladığınız görüşmelerin aslında sanıldığı kadar zor olmadığını sizlerde göreceksiniz.

Sevgiyle kalın




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder