16 Mayıs 2014 Cuma

Pareto'yu Yıkmak Lazım Değil Mi?


Pareto'yu Yıkmak Lazım Değil Mi?

Pareto İtalyan bir iktisatçı 1997 yılında Mikro İktisat dersinde adına rastladığım ve bir iktisatçı olarak tanıdığımız bu adamın çağrı merkezi işinin içinde de adının geçeceğini söyleseler inanmazdım. Pareto bu teorimi çağrı merkezlerinde kullanılsın diye oluşturmamış. Amacı ülkelerin zenginliğimin paylaşımındaki adaletsizliği belirlemek bunun içinde bir çok ülkeyi inceliyor ve %20'lik bir nüfusun %80 gelire hakim olduğunu söylüyor.

Burada aslında biraz insaflı davrandığını söyleyebilirim. Ancak verdiği rakamların kullanım alanı o kadar geniş olmudu ki burada çağrı merkezlerini dışarı alamayız. Evet çağrı merkezlerinde %20 borçlu %80 hasılat getiriyor. Evet %20 müşteri toplam satışın %80'ini sağlıyor. Çalışanların %20'si %80 iş yükünü alıyor. Aslında bu tarz durumlara çok fazla itimat etmemek lazım. Bu tarz veriler muhakkak ele alınmalı incelenmeli ancak içerideki yapılanmanın bunun dışına çekilmesi lazım.

Çağrı Merkezi içerisinde %80 ve %20 denklemindeki rakamların işleyişle daha birbirine yarın hale getirilmesi gerekiyor. Her şeyden önemlisi çağrı merkezlerinin devamlılığı için bu rakamların daha dengeli hale gelmesi şart. Çünkü firmalar bu işleyişle yatırım yapamıyorlar amaçları her personelden insani ölçülerde verim almak. Yani 1997 yılında öğrendiğim iktisat anlamındaki Pareto'yu ben daha çok seviyorum.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder